Túrák a Kárpátokban

Túrázz velünk Kárpátokban! Hegyi túrák, kirándulások szervezése!

Túrázz velünk!

Ha úgy döntötél, hogy látni szeretnél a Kárpátok

csúcsai közül néhányat, mi elvezetünk oda!

Telefonálj!

+380936218837

Jávorhegy

Utunk Kosztrinó falu mellől indul. Egy függő-hídon átkelünk az Ung-folyón, néhány utcán elhaladva beérünk az erdőbe. Itt az erdő vegyes, helyenként fenyves váltogatja. Enyhe emelkedés után elérjük a meredek szakaszt. Itt átlagban 45 fokos az emelkedés kb. 2 órán át így haladunk, utána enyhül a pálya, majd megpillantjuk a jávor fákat. Rövid időn belül kiérünk a hegytetőre (1017m.) ahol szép panoráma nyílik minden irányba. Rövid pihenő után ugyan azon az útvonalon ereszkedünk le. (ezt a túrát 12-től, 60 éves korig ajánljuk)

Temnátik

A túránkat Volovectől kezdjük. Sűrü fenyvesen át eljutunk az emelkedőig. A sziklatörmelékes meredek uton, kidőlt fák akadályozzák az előre haladást. A nehéz emelkedő a főgerincig tart. Itt a fenyvest, vegye serdő váltja fel. Majd bokros, s végül cserjés, sziklás gerincen át, eljutunk a egy kisseb csúcsig (1215m.), melyen egy kb. 12m. magas právosláv kereszt díszit. Itt a panoráma pótol minden nehézségért. Egy nyergen keresztül haladunk tovább, s nemsokára elérjük fő célunkat a Temnátik hegy csúcsát (1342m.). Lefelé érintjük a Pláj csúcsot(1330m.), melyről széles erdei út vezet le Volovecre. (ezt a túrát 14-től 50 éves korig ajánljuk).

Velikij verh

A Velikij Verh hegycsúcs (1600m.) Volovec mellett helyezkedik el. Innen széles erdei út vezet fel a Pláj hegy aljához, ahonnan már megpillantjuk uticélunkat, amely ott emelkedik ki a többi hegycsúcs közül. Mögöttünk gyönyörű a panoráma. A több szász kis hegycsúcs úgy vesz körül, mint a  tenger hullámai. Megkerülve az előttünk lévő hegyet, egy nyergen haladunk előre s itt elérünk az emelkedőig. Az emelkedő két részből áll. Az első felén tuljutva balról egy sziklás részről, szép kilátás nyílik a főgerincre, tetején a Stoj csúccsal (1700m.) amely a közép Kárprtok legmagasabb csúcsa. Az emelkedő második fele hosszabb és meredekebb. Felérve a tetejére megpillanjuk a csúcsjelzőt, innen minden irányban hegyeket látunk. Itt most megpihenhetünk. A pihenő után ugyan azon az útvonalon ereszkedünk le.

Pliska

Utunk a Pliska-hegyre(693m.), Kamjanica falutól kezdődik. Néhány kisebb emelkedő után beérünk a bükkfa-erdőbe, ahol több kilométeren át, majd-hogy, egyenesen haladunk. Áttérve a fő gerincre pár nagyobb emelkedőt kell megmászni, s végül felérünk a hegytetőre. A kilátásban gyönyörködve megehetjük uzsonnánkat, majd tovább indulunk lefelé. A meredek ereszkedő végül egy széles,patak menti úton Vorocsó falujába vezet. ( ezen a túrán akár 8 éves kórtól gyerekek vagy idősebb korúak is részt vehetnek.)

Oldal: Hogyan működik a HuPont.hu weboldalszerkesztő és honlap?
Túrák a Kárpátokban - © 2008 - 2024 - hegyiturak.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap